Forbered og indsend

Hvor kan jeg følge status på min reparation?

Hvis du vil følge din reparation eller svare på et prisforslag, klikker du bare på det grå felt med 'følg din reparation' oppe i højre hjørne på denne side. Skriv dernæst det brugernavn og den adgangskode, som du modtog i bekræftelsesmailen, da du oprettede din reparation.

Skal I bruge mit simkort?

Nej tak, vi har egne simkort, som vi tester med, så du skal helst fjerne dit simkort, før du indsender din telefon. 

Hvorfor skal jeg slå 'Find min iPhone' fra, før jeg indsender telefonen?

Det er Apple selv, der kræver, at tjenesten 'Find min iPhone' er deaktiveret, før vi kan udføre service. Anledningen er blandt andet, at man ikke skal kunne nulstille telefonen uden ejerens kendskab. Hvis 'Find min iPhone'-funktionen er slået til, kan vi ikke køre diagnoseprogram og/eller udføre service. 

Du kan deaktivere 'Find min iPhone' direkte i telefonen ved at gå til Indstillinger > iCloud > Find min iPhone og lukke for funktionen. Bekræft med dit Apple ID.

Du kan også deaktivere servicen ved at logge på din iCloud-konto fra en anden enhed.   

Hvordan klargør jeg min Android-telefon til reparation?

  1. 1. Sikkerhedskopier din Android-enhed: Gå til Indstillinger > Konto > Vælg Google-konto og marker, at du vil synkronisere
  2. 2. Fjern din pinkode, eller husk at vedlægge koden, før du sender din telefon indtil os
  3. 3. Log ud af din Google-konto
  4. 4. Fjern simkort, mobilcover og/eller skærmskåner fra din telefon og medsend kun tilbehør, der er relevant for det specifikke problem.

Nu er din telefon klar til at blive sendt til service!

Hvordan gør jeg min iPhone klar til reparation?

  1. 1. Sikkerhedskopier din iPhone enten via iCloud eller iTunes (se separat FAQ-spørgsmål om sikkerhedskopiering)
  2. 2. Fjern din adgangskode: Gå til indstillinger > Touch ID og adgangskode > skriv koden, og vælge 'Slå adgangskode fra'. Har du en enhed uden Touch ID, går du til Indstillinger > Adgangskode, og hvis du har en iPhone X, vælger du Indstillinger > Face ID og adgangskode.
  3. 3. Deaktiver 'Find min iPhone': (Gå til Indstillinger > [dit navn] > iCloud > Find min iPhone og deaktiver Find min iPhone
  4. 4. Fjern simkort, mobilcover og/eller skærmskåner fra din telefon og send kun tilbehør med, der er relevant for det specifikke problem.

Nu er din telefon klar til at blive sendt til service!

Hvordan pakker jeg min telefon bedst muligt?

Vi anbefaler, at du finder en lille, stabil æske i pap eller karton (stor nok til at rumme enheden og lidt 'polstring' hele vejen omkring den). Polstringen kan bestå af strimlet avispapir, du krøller sammen, bobleplast eller pakkechips. Sørg for, at polstringen holder enheden på plads, så den ikke ligger løst i æsken under transporten. Brug stærk pakketape til at forsegle æsken. 

Husk at udskrive serviceordren og fragtsedlen, som du fik i bekræftelsesmailen. Vikl serviceordren rundt om telefonen med stregkoden udad, inden den placeres i æsken. På den måde kan vi nemt scanne din enhed, når den lander på værkstedet. Fragtsedlen klistrer du på æsken, og så afleverer du pakken på et postindleveringssted. Gem kvitteringen for indleveringen.

Husk også at fjerne din pinkode, og så skal du deaktivere 'Find min iPhone', hvis du har en Apple-telefon!

Skal jeg foretage en sikkerhedskopiering, før jeg indsender min telefon?

Ja, vi anbefaler, at du altid tager en sikkerhedskopi, før du sender din telefon eller tablet ind til os. Nogle fejl kræver, at vi nulstiller til fabriksindstillingerne på din enhed, og så bliver alle data på enheden slettet.

Mobylife har ikke ansvar for eventuelle tabte data.

Garanti

Kan I også lave min telefon, hvis jeg haft den til service på et uautoriseret værksted?

Da vi er et autoriseret værksted, kan vi ikke udføre garantiservice på enheder, der indeholder dele, som ikke er originale, eller enheder, som har været åbnet og lukket uden producentens specialværktøj.

Vi kan dog som regel reparere de fleste enheder alligevel, men uden for garantien. Hvis producenten siger nej til en garantireparation, sender vi dig et prisoverslag på, hvad reparationen kommer til at koste. Siger du ja tak, reserverer vi beløbet på dit kort, men trækker det først ved afsluttet service. Siger du nej tak, betaler vi returfragten og omkostningerne til undersøgelse af enheden, så du kun betaler for forsendelsen ind til os.

Påvirkes min fabriksgaranti af service eller reparation hos Mobylife?

Nej, din garanti skades ikke af service hos os. Vi er et autoriseret mærkeværksted, som har aftaler med alle de mærker, vi servicerer. På den måde kan du være sikker på, at din fabriksgaranti stadig gælder efter service hos os!

Som tak for, at du vælger et autoriseret værksted, yder vi desuden altid 3 måneders garanti på udført arbejde og reservedele. Selv om fabriksgarantien er løbet ud, tager vi altså ansvaret for den service, vi leverer.

Vores garanti gælder dog ikke skader som følge af tab eller væske.

Kan I også udføre garantiservice, hvis min telefon har ydre skader?

Da vi er et autoriseret mærkeværksted, følger vi altid producenternes retningslinjer. Ved garantisager er det vores opgave at sikre, at skaden ikke er forårsaget af forkert betjening, selvforskyldt eller anden fysisk skade. På samme måde er vi glade for nogle gange at kunne lave eller udskifte defekte dele, som dækkes af garantien, selv om telefonen blev indsendt af andre årsager.

Hvis din telefon fx har en revnet skærm eller en skadet ramme, kan vi ikke reparere den uden at skifte hhv. skærm og ramme. Det skyldes til dels, at producenterne kræver, at vi tilbageleverer telefonen i fejlfri tilstand, og til dels at glasset kan revne endnu mere, når vi åbner telefonen for at reparere den, så vi ikke kan lukke den igen og få den tæt. På samme måde kan en skadet ramme forhindre, at et nyt/uskadet display slutter tæt, og fugt og snavs har langt lettere ved at trænge ind og skabe problemer senere i en utæt telefon.

Hvis vores undersøgelse viser, at producentens garanti ikke kan dække alle omkostninger (eller vi skal skifte andre dele end dem, der er bestilt online ved ikke-garanti-sager), kontakter vi dig naturligvis med et prisoverslag, før vi påbegynder reparationen. Du kan altid vælge at afslå service og reparation, når vi sender dig et prisoverslag. Vælger du at takke nej, sender vi din telefon retur og betaler for både fragten og udgiften til diagnosticering.

forkert betjening, selvforskyldt eller anden fysisk skade

 

Hvad dækker Mobylifes garanti?

Mobylifes garanti gælder i tre måneder og dækker arbejdet og reservedelene forbundet med din specifikke reparation. Vores garanti gælder dog ikke, hvis telefonen udsættes for ydre påvirkninger som tab, uautoriserede indgreb og/eller væske og fugt.

Da vi er et autoriseret mærkeværksted, bliver telefonen fabriksgaranti ikke påvirket af vores service. Den gælder fortsat, præcis som før.

Opret en ordre

Hvor lang tid tager det at reparere min telefon, hvis jeg vælger at indsende den?

De fleste telefoner kan sendes tilbage til ejeren samme dag, som vi modtager dem på vores værksteder. Det indebærer, at du typisk vil have din telefon tilbage 3 arbejdsdage efter, at du har indsendt den.

Enkelte producenter kræver dog, at telefonen sendes videre til et centralt værksted i Europa. Har du en HTC-, Microsoft- eller Apple-enhed kan det derfor nogle gange tage op til to uger, før telefonen er repareret og klar, alt efter hvad der er i vejen med den.

Hvis vi mod forventning mangler reservedele på grund af leveringsproblemer hos producenten, kontakter vi dig naturligvis og holder dig orienteret om ventetiden.

Hvorfor er der ingen pris på den reparation, jeg har valgt?

Indtil videre har vi kun faste priser på reparation af de mest almindelige modeller og skader. Er din telefon ikke med i vores rullemenuer, kan du søge efter mærke og model. Alle modeller, vi er certificerede til at reparere, er søgbare i feltet, hvor der står 'skriv her. Find din model, og beskriv dit problem. Så sender vi dig et prisoverslag. 

 Sådan fungerer det:

  • Vælg mærke (begynd at skrive i feltet, hvor der står 'skriv her')
  • Vælg telefon (skriv i feltet 'skriv her', hvis du ikke finder den)
  • Beskriv dit problem i tekstfeltet 
  • Fortsæt til kassen, og indsend din telefon
  • Vi undersøger og sender dig et prisoverslag, som du kan vælge at acceptere eller afvise 
  • Hvis du siger nej, returnerer vi telefonen til dig uden yderligere omkostninger, returfragten står vi for

Koster det mig noget, hvis jeg siger nej til prisoverslaget?

Nej, hvis vores prisoverslag af en eller anden grund ikke lever op til dine forventninger, kan du altid takke nej til reparationen. Vi sender så telefonen retur til dig uden yderligere omkostninger og uden at reparere den. Vil du hellere skrotte telefonen end at få den retur, kan vi gøre det for dig og sørge for lovpligtig genanvendelse. 

Jeg ser ikke min telefon i rullemenuen, når jeg skal oprette en ordre?

Hvis din telefon ikke er med i vores lister, kan du nemt søge efter både mærke og model ved at skrive i feltet, hvor der står 'skriv her'. Er vi autoriserede til at reparere din telefonmodel, vil den også dukke op i dit søgeresultat og blive valgbar. Enkelte, mindre almindelige modeller kan vi for nuværende desværre ikke give faste priser på. Vi beder dig i stedet om at beskrive dit problem, hvorefter vi sender dig et prisoverslag, når vi har undersøgt telefonen. 

Vælger du at takke nej til vores prisoverslag, returnerer vi telefonen til dig uden yderligere omkostninger.

Hvordan opretter jeg en ordre online?

I rullemenuen på siden med Opret reparation finder du alle de mest almindelige mærker, modeller og problemer. Find din model, og vælg et eller flere problemer, som du gerne vil have afhjulpet. Klik derefter på den grønne 'Opret reparation'-knap. 

Gennemgå din ordre, foretag eventuelle ændringer eller tillæg, skriv gerne en uddybende forklaring om problemet til vores serviceteknikere, og fortsæt derpå til kassen. Pengene reserveres på dit kort, men vi trækker dem først, når reparationen er udført, og telefonen sendes retur til dig. 

Når vi har registreret din ordre, sender vi dig en mail med informationer om, hvordan du forbereder, pakker og indsender din telefon til os. Bekræftelsesmailen indeholder også det brugernavn og det kodeord, du skal bruge for at følge din ordre. 

Husk at lade din telefon op og at vedlægge kvittering eller gyldigt garantibevis, hvis du mener, at reparationen skal dækkes af fabriksgarantien. 

Kan jeg indsende en skadet telefon med posten?

Ja, det kan du godt. Klik på opret reparation, og vælg mærke og model i de to første rullemenuer. Vælg dernæst et eller flere problemer i den tredje rullemenu. Er dit specifikke problem ikke på listen, klikker du på 'Andet' og beskriver selv dit problem for os.

Når du har valgt mærke, model og problem, klikker du på 'Opret reparation' og fortsætter derefter til kassen. Når vi har registreret din ordre, sender vi dig en mail med instruktioner til, hvordan du forbereder, pakker og sender din telefon til os. Sværere er det ikke!

Mit forsikringsselskab er ikke i rullemenuen?

Hvis dit forsikringsselskab ikke dukker op i listen, så betyder det bare, at vi ikke samarbejder med lige præcis det selskab. Du kan naturligvis indsende din telefon alligevel og derefter selv begære erstatning fra dit forsikringsselskab.

Du fuldfører blot registreringen af ordren uden at vælge et specifikt forsikringsselskab. 

Autoriseret mærkeværksted for

samsung reparationHuawei reparation

microsoftoneplus